کمپین افزودن زبان فارسی به سیستم عامل ios

جمعی از فعالان فارسی‌زبان فضای مجازی و کاربران محصولات شرکت اپل، بخصوص سیستم عامل ios برای اضافه شدن زبان فارسی و تقویم جلالی به سیستم ios یک کمپین اینترنتی راه انداخته‌اند.

پرشین آی او اس یک پروژۀ غیر انتفاعی برای افزودن زبان فارسی و تقویم جلالی به سیستم عامل آی او اس است.
بیش از 120 میلیون فارسی زبان در کشور های ایران، افغانستان و تاجیکستان زندگی میکنند؛ حدود 7 میلیون نفر هم در کل دنیا پراکنده هستند که بیشتر این افراد در امریکا ، بریتانیا و کشورهای غربی سکونت دارند.
با توجه به این که در کشور های فارسی زبان، شرکت اپل بازار رسمی ندارد، طبق آخرین آمار های غیر رسمی ما و آن چیزی که در جامعه مشاهده میکنیم عدۀ زیادی از مردم از دستگاه های iPod و iPhone و iPad استفاده میکنند.
با این توضیحات و با امضای این فرم اینترنتی ما فارسی زبانان در تمام دنیا از شرکت اپل درخواست میکنیم تا زبان (منو) فارسی و تقویم جلالی را به لیست زبان ها و تقویم های این دستگاه ها اضافه کند چرا که تحریم یک زبان و تاریخ موضوعی غیرمنطقی است.

اگر وب سایت دارید یا در انجمن فعالیت می کنید می توانید این کد لوگو در وب سایت و انجمن جهت حمایت ازافزودن زبان فارسی به سیستم عامل ios قرار دهید یا اگر در شبکه اجتماعی حساب دارید این سایت را به اشتراک بگذارید تا کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی به این کمپین بپیونند.

Snap11در این قسمت شما جهت ثبت امضا و حمایت از این کمپین اسم و ایمیل برای ثبت امضا وارد کنید و دکمه آبی رنگ (ثبت)کلیک کنید و قسمت پایین تر هم تعداد کاربرانی که امضا کردند نشان می دهد.

Snap12برای حمایت از افزودن زبان فارسی به سیستم عامل ios به سایت زیر بروید:

www.persian-ios.com

درباره‌ رایموند

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*