تغییر فونت و سایز پیش فرض در word

تغییر فونت و سایز پیش فرض در word

آیا شما همیشه قبل از اینکه اسناد خود را ایجاد کنید نیاز به تغییر سایز فونت قبلی دارید؟ و برای هر بار باز کردن ورد و انجام این کار خسته شدید؟ ما امروز در وایرناب به شما چگونگی تغییر فونت وسایز پیش فرض در word را آموزش می دهیم تا سایز مورد نظر خودتان را تنظیم کنید. با ما همراه باشید.

مایکروسافت فونت پیش فرض را بر روی فونت Calibri با سایز ۱۱ برای  word 2007، در نظر گرفته بود که بعد از چند سالی فونت و سایز پیش فرض را به Times New Roman با سایز ۱۲ تغییر داد. اگر چه شما به راحتی می توانید فونت و سایز پیش فرض را در ابتدای کار با این مجموعه از آفیس تغییر دهید. ولی اگر می خواهید همیشه با باز کردن word از یک سایز و فونت دلخواه خود استفاده کنید. ما به شما چگونگی انجام این کار را خواهیم گفت، در این آموزش تغییرات بر روی word های نسخه های مختلف ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ قابل انجام است.

تغییر فونت پیش فرض در ورد

برای تغییر تنظیمات فونت پیش فرض، در بخش Font  بر روی باکس کوچک در گوشه سمت چپ این بخش کلیک کنید.

تغییر فونت و سایز پیش فرض در word

1

در پنچره Font ، به طور پیش فرض تنظیمات فونت را که می خواهید انتخاب کنید وجود دارد. توجه کنید که در فیلد فونت +Body””  فونتی که شما در اسناد خود انتخاب کردید را نمایش می دهد و تنها شما یک انتخاب برای فونت پیش فرض در قسمت font style و  size دارید. بنابراین، اگر فونت Calibri را انتخاب کنید فونت پیش فرض شما Calibri می شود. اگر شما می خواهید فونت دیگری در سبک های مختلف را انتخاب کنید از فیلد فونت دکمه کشویی را باز کنید و فونت مورد نظرتان را انتخاب کنید.

در اینجا ما از سمت چپ تمام تنظیمات به طور پیش فرض، در پنجره فوت اعمال کردیم، و سایز ۱۲ را انخاب کردیم. (این متن با فونت استاندارد است. بیشتر کاربران  به زبان های آسیایی مانند، ممکن است یک پنجره برای زبان های آسیایی خود را ببینید). هنگامی که شما انتخاب خود را انجام دادید، در گوشته پایین سمت چپ پنجره فونت با کلیک بر روی دکمه ” Set as Default”  تنظیمات را به عنوان پیش فرض قرار دهید.

تغییر فونت و سایز پیش فرض در word

2

بعد از انجام این کارها از شما خواسته می شود تا تنظیمات پیش فرض خود را که ساخته اید تائید کنید. درword 2010  و word 2013، برای اینکه این تغییرات تنها  برای یک سند و یا برای همه اسناد داده شده است بایستی علامت گزینه ?All documents based on the Normal.dotm template را بزنید و سپس روی گزینه Ok کلیک کنید.

تغییر فونت و سایز پیش فرض در word

3

در word 2007  این کار به سادگی قابل انجام است، برای اعمال تنظیمات به عنوان پیش فرض مانند تصویر زیر بر روی گزینه Ok کلیک کنید.

تغییر فونت و سایز پیش فرض در word

4

حالا، هر زمان که شما word را باز کنید و یک سند جدید ایجاد کنید، تنظیمات فونت پیش فرض شما دقیقا به آنچه که می خواستید تنظیم شده است. و به سادگی این مراحل را برای تغییر تنظیمات فونت پیش فرض دیگر می توانید بار ها و بار ها را تکرار کنید.

تغییر فونت و سایز پیش فرض در word

5

نحوه تغییر ذخیره فایل های template  پیش فرض در word

راه دیگر برای تغییر تنظیمات فونت پیش فرض شما این است که فایل Normal.dotm  را ویرایش کنید. این فایل از چه کلمه استفاده می کند  و برای ایجاد اسناد جدید چه باید کرد. اساسا نسخه قالب بندی در این سند طوری تنظیم شده است که هر زمانی که شما بخواهید می توانید سند جدیدی را ایجاد کنید.

برای ویرایش فایل Normal.dotm آدرس های زیر را در نوار آدرس در اکسپلورر و یا در کادر دستور Run اجرا کنید:

appdata%\Microsoft\Templates%

تغییر فونت و سایز پیش فرض در word

6

پوشه Office Templates خود را باز کنید. راست کلیک بر روی فایل Normal.dotm، و بر روی گزینه Open کلیک کنید تا آن را ویرایش کنید. توجه: اگر می خواهید تنظیماتی که به عنوان پیش فرض قرار می دهید ذخیره شوند بر روی فایل دبل کلیک نکنید و تنها یک سند جدید بر اساس Normal.dotm ایجاد کنید.

تغییر فونت و سایز پیش فرض در word

7

حالا، هر تغییراتی برای فونت می خواهید می توانید در تنظیمات اعمال کنید. به یاد داشته باشید: هر چیزی که تغییر و یا وارد میکنید در این سند و هر سند جدید ذخیره خواهد شد.

تغییر فونت و سایز پیش فرض در word

8

اگر می خواهید به تنظیمات پیش فرض خود بازگردید، به سادگی فایل Normal.dotm خود را حذف کنید. ورد آن را با تنظیمات پیش فرض استاندارد برای باز کردن دفعه بعدی ورد ایجاد خواهد کرد.

تغییر فونت و سایز پیش فرض در word

9

لطفا توجه داشته باشید: تغییر اندازه فونت پیش فرض در ورد را می توانید در اندازه فونت اسناد موجود تغییر دهید، بنابراین این هنوز هم  از تنظیمات پیش فرض ورد در اسناد ایجاد شده نشان داده خواهد شد. همچنین، می تواند در اضافه کردن فونت به فایل Normal.dotm تاثیر بگذارد. اگر نمی خواهید فونت خود را تغییر دهید می توانید تنظیمات فونت خود را، غیرفعال کنید برای این کار تنطیمات اضافی ورد به شما کمک خواهد کرد.

نتیجه گیری

گاهی اوقات ندانستن چیزهای کوچکی می تواند خسته کننده باشد. تنظیمات فونت پیش فرض یک راه بسیار خوبی برای از بین بردن خستگی شما باشد.

و در اینجا چند سوال از کاربران عزیز داریم: آیا شما ترجیح می دهید  فونت پیش فرض خود را Calibri با سایز ۱۱ تنطیم کنید، و یا ترجیح می دهند فونت پیش فرض خود را Times New Roman با سایز ۱۲ یا ترکیبی دیگر؟ لطفا در قسمت نظرات، درباره تنظیمات فونت مورد علاقه خود را برای ما بنویسید.

منبع: howtogeek.com

درباره‌ eagle