چگونه سرعت اتصال فعلی WiFi را در مک ایکس مشاهده کنیم

چگونه سرعت اتصال فعلی WiFi را در مک ایکس مشاهده کنیم

1

امروز در وایرناب می خواهیم چگونگی مشاهده سرعت اتصال فعلی WiFi را در مک ایکس برای شما عزیزان آموزش دهیم. از زمانی که از مک بوک ایر جدید استفاده می شود،  انجام برخی از کارهای ساده در سیستم عامل مک ایکس که من به طور معمول از ویندوز لپ تاپ مانند نمایش سرعت ارتباط اینترنتی فعلی WiFi وجود ندارد، بنابراین  باید دید که استفاده از ۸۰۲٫۱۱ac مناسبه یا نه؟

به طور معمول، در  ویندوز ۷ لپ تاپ، اگر بخواهم به اینترنت وایفای وصل شویم یک لیست از اتصال اطراف شبکه وایفا در اختیار ما قرار می گیرد که هر کدام اطلاعات مربوط به هر دستگاه می باشد، در اینجا به دیدن نحوه اتصال شبکه وایفای در مک را می پردازیم.

با استفاده از Option-Click

همانطور که قبلا اشاره کردیم، می توانید به سادگی از نواز ابزار روی آیکون وایفا (Airport) کلیک کنید تا در منویی که باز می شود، اطلاعات مربوط به شبکه ی وایفا را مشاهده کنید.

چگونه سرعت اتصال فعلی WiFi را در مک ایکس مشاهده کنیم

2

به همین سادگی، مشاهده می شود.

با استفاده از Network Utility

شما می توانید برای یافتن اتصال، اطلاعاتی از اتصال شبکه ی خود با استفاده از کلید های Cmd+Space ،پنجره ی جستجوگر برای شما به نمایش در می آید که شما با تاپیک کردن Network Utility ، پنجره ی مورد نظر باز می شود. و شما می توانید مسیر Applications -> Utilities را دنبال کنید.

چگونه سرعت اتصال فعلی WiFi را در مک ایکس مشاهده کنیم

3

هنگامی که شما اطلاعات سرعت اتصال فعلی به سرعت لینک را مشاهده کردید، در این اطلاعات نرخ داده های واقعی را به شما نشان خواهد داد . این نرخ ها با توجه به شبکه اطراف خانه خود  تغییر خواهند کرد، بنابراین اگر شما دور از روتر هستید، میزان تغییر خواهد داشت، و اگر شما نزدیک تر هستید، سرعت آن بالاتر خواهد شد.

با استفاده از سیستم اطلاعات سودمند

شما می توانید برنامه اطلاعات شبکه ای را از جستجو ویژه باز کنید، و یا از طریق Applications -> Utilities اقدام به دیدن کنید.

هنگامی که در مسیر روبه رو  Network -> Wi-Fi or Network -> Airport به چگونگی مک بوک قدیمی و یا نسخه OS X اطلاعات را مشاهده می کنید، اطلاعات سرعت فعلی شبکه وایفای در سمت راست را خواهید دید. در مورد استفاده کردن از نوع شبکه ی Wireless-N ممکن است زمانی نیاز به روز رسانی داشته باشد!

چگونه سرعت اتصال فعلی WiFi را در مک ایکس مشاهده کنیم

4

دانستن این موضوع واقعا می تواند مفید باشد و شما را از کارکرد روتر (در حال استفاده) شما از شبکه ی وایفا مطمئن کند. گاهی اوقات که روتر ۸۰۲٫۱۱n است که در واقع به G متخلف به جای آن استفاده می شود، در واقع شما سرعت زیادی را از دست داده اید.

منبع: howtogeek.com

درباره‌ eagle