چگونه منوی را در Ubuntu 13.10 غیر فعال کنیم؟

منوی در اوبونتو به ارائه فضای بیشتری برای برنامه ویندوز طراحی شده است. اگر شما یک مانیتور بزرگ یا چند مانیتور استفاده می کنید، منوی می تواند به عنوان منوها برنامه دیگر خود را دریافت کنید.

اگر شما دوست ندارید این منو را در اوبونتو 13.10 داشته باشید می توانید به راحتی آن را غیر فعال کنید.

توجه: وقتی که ما می گوییم به نوع چیزی در این مقاله و نقل قول در اطراف متن وجود دارد ، نه به نقل از آن تایپ کنید، مگر اینکه در غیر این صورت مشخص باشد.

برای غیرفعال کردن کردن منوی آن در اوبونتو 13.10 دکمه Ctrl + Alt + T را فشار دهید و دستور زیر را در ترمینال وارد کنید:

sudo apt-get remove indicator-appmenu

و از شما درخواست پسورد می کند و کلید اینتر را بزنید:

01_disabling_global_menuپیشرفت از صفحه نمایش حذف و سپس نمایش پیام می گویند که میزان فضای دیسک آزاد خواهد شد. وقتی پرسید که آیا شما مایل به ادامه هستید یا نه، کلید y را بزنید:

02_confirming_removalبسته حذف شدهاست و شما برای خارج شدن از ترمینال دکمه Esc را فشار دهید.

03_closing_terminal_window_with_exitتوجه:

04_closing_terminal_window_with_x_buttonتوجه کنید که منوها برای برنامه به پنجره برنامه دیگه که درست در زیر نوار عنوان نقل مکان کرد.

05_local_menuمنوی در فایرفاکس که به طور جداگانه از داخل برنامه غیر فعال است. برای این کار، فایر فاکس را باز کنید و “about:config”را در کادر فایرفاکس وارد و اجرا کنید.

06_entering_about_configاین به شما هشدار می دهد که تغییر تنظیمات پیشرفته در فایرفاکس ممکن است ضمانت نامه را از درجه اعتبار ساقط کند. ما فقط در حال تغییر یک تنظیم خاص که می توانید این کارو انجام بدید.

07_void_warranty_warning“unity” را در در قسمت جستجو وارد کنید و اینتر را بزنید.

ui.use_unity_menubar نشون میدهد که تنظیم یک مقدار بولی ، که به معنی آن می تواند درست یا نادرست باشد. در این حالت ، شما می خواهید به تغییر تنظیمات را به اشتباه، یا به طوری در هر نقطه بر روی خط تنظیم دوبار کلیک کنید .

08_double_clicking_unity_settingحالا منوی را در فایرفاکس ظاهر شد.

09_firefox_local_menuبرای استفاده از این منو ی در فایرفاکس دوباره ، به سادگی ui.use_unity_menubar به بخش واقعی تغییر دهید.

اگر شما تصمیم می گیرید که می خواهید به استفاده از منوی برای تمام برنامه های دیگر را وارد کنید این دستور را در ترمینال وارد کنید:

sudo apt-get install indicator-appmenu

 منو برای همه برنامه ها هم اکنون بر روی نوار نمایش داده شده در بالای صفحه نمایش است.

منبع:howtogeek

درباره‌ رایموند

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*